Možne težave pri spletnem gostovanju

Spletno gostovanje je storitev, ki vpliva na spletni uspeh ali neuspeh. Velika spletna trgovina lahko dosega dobro ali slabo prodajo, prav na slednje pa vpliva tudi kakovost strežnika. Če spletna trgovina gostuje na nezanesljivem in neodzivnem strežniku, potem lastnik trgovine vsekakor lahko pričakuje manjšo prodajo, kot če bi le-ta gostovala na zanesljivem in odzivnem strežniku.

Manjša prodaja

Vpliv kakovosti strežnika na prodajo

Ker se pri zakupu spletnega gostovanja lahko pripetijo različne težave, smo se odločili, da objavimo prispevek, v katerem bomo definirali možne težave in podali predloge, kako oziroma kje se jim lahko izognete.

Težava #1: Nezanesljiv strežnik

Zanesljivost strežnika smo že omenili. Ko govorimo o zanesljivosti, pravzaprav govorimo o tem, kako pogosto je spletna stran dostopna. Če je s strežnikom karkoli narobe ali je povezava z internetom prekinjena, potem spletna stran, ki gostuje na tem strežniku, ne bo nikomur dostopna.

Pred nakupom se je tako potrebno pozanimati, kakšni so povprečni letni časi, ko strežnik ni dostopen. Večina ponudnikov gostovanja zagotavlja 99 % delovanje, medtem ko nekateri zagotavljajo tudi 99,9 % delovanje. V primeru, da je vaše spletišče nedostopno dlje časa, pa so vam nekateri pripravljeni povrniti denar.

Težava #2: Neodziven strežnik

Strežnik je lahko zanesljiv, torej deluje ves čas in je tudi neprestano povezan s svetovnim spletom, kar pa še zdaleč ne pomeni, da je tudi odziven. Težava marsikaterega slovenskega ali tujega ponudnika gostovanja je prav v neodzivnosti strežnikov, kar se navzven kaže kot počasno delovanje spletnih strani. Razlog za to je najpogosteje preobremenitev strežnika – preveliko število domen, vezanih na en strežnik. Drugi razlog pa je seveda tudi v samem strežniku, saj nekateri ponudniki še vedno uporabljajo nekoliko starejše strežnike s slabšimi specifikacijami, kar privede do počasnega delovanja spletnih strani.

Neodziven strežnik

Neodziven strežnik

Pred nakupom se nikar ne pozabite pozanimati o odzivnosti strežnikov. Ponudnika gostovanja povprašajte za kakšno izmed spletnih strani, ki gostuje na njegovem strežniku.

Težava #3: Nedosegljiva, neodzivna in nestrokovna podpora

V tem primeru gre kar za tri težave, ki pa jih lahko združimo v isto skupino, saj so vse povezane s tehnično podporo. Vsak naročnik, še posebej pa takšen, ki se na upravljanje z domenami in gostovanjem ne spozna, mora imeti vedno dostop do tehnične pomoči s strokovno podkovanim osebjem. V nasprotnem primeru namreč lahko pride do velike poslovne škode, saj je nedelujoča oziroma nedosegljiva spletna stran lahko še kako velik problem.

Če se zanimate za nakup spletnega gostovanja, ne pozabite predhodno testirati tehnične podpore izbranega ponudnika. Priporočamo, da podporo kontaktirate tako prek telefona kot elektronske pošte.

Težava #4: Napačna izbira paketa

Večina ponudnikov spletnega gostovanja ima vnaprej pripravljene pakete, ki določajo vse kapacitete in tudi lastnosti izbrane storitve. Ko govorimo o napačni izbiri paketa, je največkrat težava v tem, da izbrani paket ne podpira kreiranja podatkovnih baz, kar pomeni nezmožnost postavitve dinamične spletne strani (npr. spletišča, ki temelji na sistemu WordPress). Možna je tudi težava s premalo prostora na strežniku, vendar pa je potrebno poudariti, da večina ponudnikov ne komplicira in je pripravljena izbrani paket nadgraditi. Prav tako se večkrat zgodi, da naročnik izbere paket, ki omogoča postavitev le ene spletne strani, kmalu pa se pokaže potreba po dodatni spletni strani. Takrat je zopet potrebna nadgraditev paketa.

Pred nakupom se torej prepričajte, kaj točno potrebujete, in na podlagi potreb izberite ustrezen paket. Za pomoč pri izbiri povprašajte tudi ponudnika gostovanja.

Težava #5: Previsoke cene

V resnici je to še najmanjša težava, saj je pri spletnem gostovanju potrebno v prvi vrsti gledati na kakovost storitve in ne na ceno. Vendar pa še vseeno obstaja zelo veliko število ponudnikov gostovanja, predvsem v tujini, nekaj pa tudi v Sloveniji, ki za kakovost gostovanja, kakršno nudijo, prav gotovo zaračunavajo previsoke cene. Medtem ko bi nekateri drugi, predvsem zaradi odzivnosti strežnikov in prijazne podpore, lahko mirne vesti za visoko kakovostno storitev zaračunali tudi višjo ceno, kot jo imajo sicer.

Previsoke cene

Možnost previsokih cen

In kje oziroma na kakšen način lahko nekdo, ki potrebuje spletno gostovanje, izve, kako do kakovostne storitve po čim nižji ceni? Predvsem prek forumov in raznih blog objav. Če vprašate nas, pa bi vsekakor priporočili ponudnika Neo-Serv.net, saj tudi sami gostujemo pri njih in smo tako s samim gostovanjem kot podporno službo izjemno zadovoljni.