Prednosti in slabosti brezplačnega gostovanja

Najprej moramo definirati, kaj brezplačno spletno gostovanje pomeni. Lahko ga namreč pojmujemo na tri načine:

  1. Brezplačno gostovanje, ki ga za kratek čas dobimo pri ponudniku gostovanje, da preizkusimo delovanje strežnika, funkcionalnosti nadzorne plošče in odzivnost podpore.
  2. Brezplačno gostovanje, ki ga dobimo pri redkih ponudnikih, če pri njih registriramo domeno. V tem primeru nam pripada zgolj nekaj MB prostora.
  3. Brezplačno gostovanje na eni izmed številnih spletnih strani, ki omogočajo kreiranje enostavnega spletišča, preproste spletne trgovine ali bloga (običajno kar z možnostjo drag & drop) na poddomeni.
Brezplačno spletno gostovanje

Brezplačno spletno gostovanje

Medtem ko s prvo možnostjo ni prav nič narobe, saj je povsem na mestu, da določeno storitev želimo najprej preizkusiti »na lastni koži«, pa imata druga in tretja precej pomanjkljivosti. Pa se najprej nekoliko bolj posvetimo prvi možnosti, torej brezplačni storitvi za testno obdobje pri ponudniku gostovanja.

Brezplačno gostovanje za testiranje storitev ponudnika

Določeni ponudniki spletnega gostovanja, predvsem tuji, vsakomur omogočajo, da še pred nakupom storitve preizkusijo delovanje strežnika, prijaznost in odzivnost podpore, nadzorno ploščo za upravljanje z domenami ter gostovanjem in podobno. Pri nekaterih bomo to možnost lahko izkoristili v maksimalno dveh tednih, pri drugih pa bo testno obdobje trajalo cel mesec. En mesec bi moral za testiranje strežnika vsekakor zadostovati.

Pogosto imajo ponudniki na svoji spletni strani namesto tega, da ponujajo brezplačno spletno gostovanje, napisano, da nudijo 30-dnevno garancijo na storitev, kar je pravzaprav zelo podobna zadeva. Če s storitvijo zaradi katerega koli razloga nismo zadovoljni, nam brez vprašanj povrnejo celoten znesek plačila.

Primer ponudnika, kjer na spletno gostovanje nudijo 30-dnevno garancijo: https://www.neoserv.si/.

Takšna vrsta brezplačnega gostovanja slabosti nima, saj imamo omogočen dostop do nadzorne plošče, na voljo imamo dovolj prostora, na strežniku lahko gostimo lastno domeno, v testnem obdobju pa lahko preizkusimo tudi podporno službo.

Brezplačno gostovanje, če pri ponudniku registriramo domeno

Pri redkih ponudnikih, tudi slovenskih, nam brezplačno gostovanje pripada, če pri njih registriramo domeno. Verjetno se sliši zelo privlačno, toda glede na to, da je storitev gostovanja brezplačna, ni pričakovati veliko. Pripada nam le nekaj MB prostora, kar pomeni, da bomo lahko gostovali mini spletno stran z le nekaj slikami.

Druga slabost te oblike brezplačnega gostovanja je v tem, da ne moremo uporabljati podatkovnih baz, kar z drugimi besedami pomeni, da bomo lahko na strežniku gostovali le preprosto statično spletno stran, na razne WordPress, Joomla ali Drupal platforme pa lahko kar pozabimo.

Brezplačno gostovanje, kjer nam pripada le nekaj MB prostora, je primerno predvsem za manjše osebne strani, npr. če želimo na kratko predstaviti sebe ali svoj hobi. Primerne so tudi za spletne CV-je. Za resne spletne strani, povezane s poslom, pa je takšno brezplačno gostovanje neprimerna izbira.

Računamo lahko, da nas bo ponudnik prej ali slej kontaktiral, če ne bi spletne strani raje prestavili na plačljiv paket gostovanja.

Brezplačno gostovanje na poddomeni spletišča

Tretja možnost je, da svojo spletno stran brezplačno gostujemo na poddomeni večjega spletišča. Tudi v tem primeru gostovanje ni primerno za resne spletne strani, s katerimi želimo ustvarjati posel ali sebe predstaviti v najboljši luči. Ta vrsta brezplačnega gostovanja ima poleg edine prednosti, da je gostovanje brezplačno, celo vrsto slabosti:

  • Spletna stran je postavljena na poddomeni, kar izgleda zelo neprofesionalno.
  • Nimamo velike izbire dizajnov, unikatni dizajni pa sploh ne pridejo v poštev.
  • Omejeni smo z možnostjo oblikovanja spletne strani in uporabo različnih funkcionalnosti.
  • Na spletiščih nekaterih ponudnikov se nam lahko prikazujejo oglasi, na katere nimamo vpliva.
  • V nogi strani so povezave, ki promovirajo spletišče, na katerem gostuje naša spletna stran.
  • Pri nekaterih ponudnikih smo omejeni na določeno število podstrani (npr. na 3 ali 5).
  • Spletne strani ne moremo dobro optimizirati, kar je za doseganje visokih pozicij v spletnih iskalnikih primarnega pomena.
  • Pripada nam premalo prostora, hitrost delovanja spletne strani pa je pogosto zelo počasna.
  • V primeru težav ni za računati, da bi nam bil ponudnik pripravljen pomagati. Prvi na seznamu so uporabniki, ki so se odločili za plačljivo storitev.
  • Nimamo dostopa do nadzorne plošče, kar za seboj potegne celo vrsto slabosti, npr. nezmožnost izdelave varnostnih kopij.

Če se le lahko, se raje odločimo za plačljivo spletno gostovanje pri zaupanja vrednem ponudniku. Brezplačno gostovanje ima namreč vse preveč slabosti, zato se tega poslužujmo res samo v primeru, ko nam spletna stran ne pomeni veliko.