Kako izbrati kar najboljšo domeno?

Danes ne bomo pisali o spletnem gostovanju, ampak o storitvi, ki je z gostovanjem tesno povezana. Pisali bomo o domeni. Že veste, kaj je domena? To je spletni naslov, na katerem se nahaja posamezna spletna stran. Sestavljena je iz imena in domenske končnice, celoten spletni naslov pa vključuje še protokol (http:// ali https://) in včasih tudi poddomeno – najpogosteje gre za poddomeno www.

Da bo bolj jasno, analizirajmo naš spletni naslov in našo domeno. Spletni naslov je naslednji:

  • https://web-hosting.si/

Kot vidite, je na začetku naslova zapisan protokol https://. Poddomene nismo uporabili, zato protokolu sledi domensko ime (web-hosting), temu pa še domenska končnica .si. Domena, ki smo jo registrirali in na katero smo postavili spletno stran, je torej web-hosting.si.

Domena kot obvezen element spletne strani

Če si razvijalci spleta ne bi omislili domen, bi do spletnih strani dostopali z vpisovanjem številk oziroma IP naslovov. Si predstavljate, kakšna zmeda bi bila to? Le kdo bi si za vsako spletno stran zapomnil svojo IP številko? Z uvedbo domenskih imen je memorizacija mnogo lažja, saj si ljudje smiselne besede zapomnimo mnogo lažje in hitreje kot daljše zaporedje številk.

Domena

Domena je spletni naslov, ki ga vpišemo v zgornjo vrstico brskalnika.

Marsikdo se sprašuje, ali ima lahko svojo spletno stran, brez da bi registriral domeno in zakupil spletno gostovanje. Odgovor je pritrdilen, saj obstajajo razna spletna mesta, prek katerih si je možno postaviti spletno stran. Najbolj znana servisa, ki omogočata prav to, sta Weebly in Wix. V tem primeru je spletna stran postavljena na poddomeni (primer: mojadomena.weebly.com).

Na tem mestu ne moremo mimo omembe, da je mnogo bolje zakupiti spletno gostovanje pri specializiranem ponudniku, kot je npr. NEOSERV.si, ter registrirati lastno domeno. Glavne pozitivne lastnosti takšne odločitve so naslednje:

  • Spletna stran zaradi lastne domene izgleda mnogo bolj profesionalno.
  • Spletna stran ima mnogo višji potencial za dobro rangiranje v spletnih iskalnikih.
  • Naročnik ima popoln nadzor nad urejanjem spletne strani.
  • Kakovosten ponudnik gostovanja skrbi za redno izdelovanje varnostnih kopij.
  • Možnost namestitve varnostnega SSL certifikata.
  • Pri brezplačnih alternativah obstaja možnost, da ponudnik preneha obstajati.

Tako, sedaj veste, zakaj je tako pomembno, da registrirate lastno domeno in zakupite paket gostovanja. V nadaljevanju pa si preberite, kako izbrati domeno, ki vam bo na spletu pomagala doseči uspeh.

Ime domene izberite premišljeno!

Ste mislili, da je izbira domenskega imena nekaj povsem enostavnega, kar vam ne bo vzelo veliko časa? V nekaterih primerih je res tako, spet v drugih pa zahteva zbiranje idej, tehten premislek in tudi nekoliko sreče.

Kdaj izbira domene ne bi smela biti težavna? Takrat, ko jo izbirate za svoje podjetje ali blagovno znamko. V tem primeru bo daleč najbolje, da za domeno izberete enako ime, saj boste tako najlažje delali na učinkovitem »brandingu«. Kaj pa, če je takšna domena že zasedena? V tem primeru lahko dodate v domensko ime še svojo dejavnost, npr. mizarstvo-primozic.si.

Ime domene

Ker ime domene vpliva na uspešnost spletne strani, ga izberite premišljeno.

Včasih so se spletni mojstri odločali predvsem za domene, ki so bile enake iskalnim poizvedbam, pogosto vpisanim v iskalnik Google. Ime domene namreč nekoliko vpliva tudi na to, kako visoko se za prav to poizvedbo uvršča spletna stran. Potrebno pa je vedeti, da je bil včasih vpliv mnogo večji kot danes. Google je namreč že pred leti ugotovil, da nekateri to izkoriščajo, zato je prilagodil svoj algoritem razvrščanja iskalnih rezultatov. Skratka, svetujemo vam, da se raje odločite za registracijo domene, pri kateri boste lahko gradili prepoznavnost, kot pa za registracijo domene, ki bo temeljila zgolj na ključni besedi v samem domenskem imenu.

Naj dodamo še nekaj nasvetov, ki jih pri registraciji velja upoštevati:

  • Domensko ime naj bo kratko in čim lažje za zapomniti.
  • V ime ne vključujte številk in šumnikov.
  • Domena naj ne bo sestavljena iz več kot dveh besed. Če se le da, naj bo le iz ene.
  • Pred registracijo se prepričajte, da ne gre za zaščiteno blagovno znamko.

Poleg domenskega imena je potrebno izbrati tudi ustrezno domensko končnico. Več o izbiri domenske končnice si preberite v nadaljevanju prispevka.

Katera domenska končnica je najboljša?

Enotnega odgovora na to vprašanje seveda ni. Izbira je povsem odvisna od tega, komu je vaša spletna stran namenjena in kaj bo na njej predstavljeno. V splošnem končnice domen lahko uvrstimo v tri velike skupine:

  • generične (.com, .net, .org, .biz, …);
  • nacionalne (.si, .de, .it, .hr, .eu, …);
  • tematske (.shop, .blog, .agency, .studio, …).

Med generičnimi najbolj izstopa končnica .com, ki velja za daleč najbolj popularno na svetu. V tem trenutku je registriranih že skoraj 130 milijonov .com domen. Na drugem mestu je kitajska domena .cn (21,4 milijona registracij), medtem ko se domena .net uvršča na peto mesto s 15,1 milijona registracij.

Generično domeno vam priporočamo v primeru, ko boste postavili spletno stran v angleščini. Najprej preverite razpoložljivost domene .com, nato .net, ostalih pa se zaradi nepriljubljenosti raje izogibajte.

Domenske končnice

Tudi izbire domenske končnice nikoli ne prepuščajte naključjem.

Izbira nacionalne končnice je smiselna takrat, ko je vaša spletna stran namenjena izbrani državi. Pri spletni strani v slovenskem jeziku tako nimate kaj dosti razmišljati – registrirajte domeno .si. Enako velja tudi za druge nacionalne končnice. Kot posebnost lahko omenimo končnico .eu, ki zastopa Evropo. Uporabite jo, ko imate namen postaviti večjezično spletno stran, s katero želite doseči več evropskih držav.

Najnovejšo izmed naštetih treh vrst predstavljajo tematske domene, ki hitro pridobivajo na priljubljenosti. Pojavljati so se pričele šele pred nekaj leti, danes pa jih obstaja že preko tisoč. Velika večina tematskih domenskih končnic je primerna za spletne strani v angleškem jeziku. Naj vam jih naštejemo še nekaj:

  • .yoga, .ninja, .life, .club, .solutions, .news, .surf, .chat, .marketing, .reviews, …

Nekatere izmed tematskih domen je smiselno uporabiti tudi za slovenske spletne strani, na primer:

  • .blog, .center, .pro, .xyz, .studio, .taxi, .band, .vip, .poker, .salon, .video, …

Tematske domene so vsekakor odlična »iznajdba«, saj končnice že same po sebi obiskovalcem povedo, s katero dejavnostjo se ukvarja lastnik spletne strani. Poleg tega je mnogo lažje najti prosto ime, saj jih je zaenkrat registriranih relativno malo.

Za registracijo domene se obrnite na slovenskega registrarja NEOSERV.si, kjer boste našli tako generične in nacionalne kot tudi številne tematske domene.